2012. július 6.

Rob interjú a WirtschaftsWoche-val



A Twilight filmeknek köszönhetően a nagy keresők egyike vagy a filmiparban.
Pattinson: Az tény, hogy ott vagy, de nem igazán jó. Ezt nagyon eltúlozzák.

De van elegendő anyagi forrásod, hogy befektess. Milyen elveket követsz?
Pattinson: Nekem nincs elegendő, mert költöm a pénzem, nem vagyok elég jó a pénzköltésben vagy a befektetésben. Egyszerűen nincs elképzelésem. Oké, pénzt költöttem egy házra, de alig használom azt, mivel nagyon sokat utazom.

Az ingatlan még mindig egy ésszerű befektetés.
Pattinson: Igen, de nem gondolkodom ezen. Számomra az egész pénzügyi világnak nincs értelme. Csak akkor amikor minden rossz lesz. Mert a kategóriái teljesen abszurdak, ez csak illúziókon alapozott. 
Miért kell a Facebooknak hirtelen több mint 100 milliárd dollárt érnie?!

Megfelelően, most játszol az új filmedben a Cosmopolisban, egy pénzügyi zseniként. 
Tudatában voltál ennek a történetnek a fontosságával?
Pattinson: Mindenki aki csak megnézi a filmet, azt mondja, hogy ez a kapitalizmus bukásával foglalkozik. De amikor forgattuk, senki sem gondolt erre. Nekünk a film általában a hatalom képtelenségéről szólt. A főszereplő nem szükségszerűen pénzügyi cápa. 
De elég megfelelően a "Megszállt Wall Street" mozgalma akkor kezdődött, és a film jelenetek  bepillantást engednek a lázadók eseményekre való reakciójába.

Megpróbálnál csatlakozni a "Megszállók mozgalmába" ha neked negatív nézeteid lennének a pénzügyi tranzakciókhoz?
Mindenképpen. Mindazonáltal a néppel szemben képmutatónak érezném magam, ha nem így cselekednék. Bár ennek a mozgalomnak az elvei közül sok rám ragadt. Amióta forgattam a  filmet érzékenyebbé váltam. Annyira nevetségesek azok az emberek akik nem akarnak többet a normál életükben, dolgoznod kelljen minimális bérért, amíg a kevesebbnek annyira sok rendelkezésre álló pénze van, hogy ez megszünteti a kapcsolatot mindenki mással. Tiszta szerencsejátékká vált az egész, amióta meg törvények vannak, azóta ez jelentéktelenné vált.
Azután megkérdezem magamtól: Miért választottam ezt egyáltalán? Az Elnöknek nincs mondanivalója. Ez szintén tipikus eset, hogy a karakteremnek a történetben fogalma sincs róla, hogy ki az Elnök. Annyira sikeressé válsz, hogy az élet többi szempontja csupán absztrakció neked. A siker azt jelenti, hogy minden más már nem számít neked.

Ez igaz rád?
Tudatában vagyok annak, hogy felhasználhattam azt a szerencsét amit a Twilight filmek hoztak nekem. Szó szerint csak beleestem abba a fészekbe amit csináltam. Azt mondják szerencsésnek kell lenned, hogy az első helyre érj, nálam ennek akkor is az ellentétének kell lennie.
Nagy erőfeszítéssel fogok dolgozni az elkövetkezendő 10 évben minden egyes napon, hogy bebizonyítsam ezt.

Az igazi életben, elvinnél egy limuzint, hogy egész életeden át utazz, és nem hallanál semmit az igazi világból - szereted a Cosmopolisban a karaktered?
Nem igazán. De ha még ezt is tenném az nem lenne hatásosabb, mert akkor engem és a Twilight kollégáimat üldöznék a rajongók. Ha egyszer a sofőr véletlenül garázsba parkolna - rengeteg ember követne minket. Az olyan lenne mint a "Jurassic Park". Én egyáltalán nem védem magam a valóságtól. És az emberek körülöttem állandóan ellentmondanak nekem.Annyira, de annyira az idegeimre megy ez.-nevetett.

Forrás: WirtschaftsWoche
Angolra lefordította: RPL köszönjük!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése